facebooktwitterflickerdiggrss
Buradasınız : Ana sayfa » Kim Kimdir

Uluğ Bey Kimdir Kısaca Hayatı

uluğ bey

Uluğ Bey Kimdir Kısaca Hayatı,Uluğ Bey Hakkında Bilgi

Uluğ Bey, on beşinci yüzyılda yetişmiş Müslüman-Türk astronomi âlimi, Semerkant sultânıdır. İsmi, Muhammed Taragay bin Muinüddîn Şahruh Bahadır Mirza’dır. Güney Azerbaycan’daki Sultaniyye şehrinde 22 Mart 1394 târihinde doğdu. Tîmûr Hanın torunudur.

Sarayda iyi bir öğrenim gördü. On bir yaşında Kur’ân-ı kerîmi ezberledi. Arapçayı mükemmel bir şekilde öğrendi. Bursalı Kâdızâde-i Rûmî’den ders aldı. Genç yaşında önemli ve ağır sorumluluklar yüklendi. 1413’te on dokuz yaşında Horasan ve Mâverâünnehr eyâletine hâkan nâibi gönderildi. Kendisine başşehir seçtiği Semerkant’ta, idârî serbestliğe sâhip, müstakil bir hükümdâr gibi hareket etti. Bu görevindeyken babasının verdiği her emri itâatle yerine getirirdi. Ona karşı olan saygı ve bağlılığını belirtmek için Herat’a giderek ziyâret eder, yaptığı ve yapmayı düşündüğü devlet işleriyle ilgili bilgi verir müşâverede bulunurdu. Bu arada eline geçirdiği imkânlardan istifâdeyle astronomi ve matematik gibi fen bilimleri üzerinde çalıştı. Dünyâ ilim târihinin, zamânına kadar yetiştirdiği en büyük astronomi âlimi olarak şöhret yaptı. Âlimleri korudu. Yumuşak huylu, dâimâ yeni şeyler araştıran ve öğrenen bir kimseydi. Her zaman ciddî konularla ilgilenir, ilim için gerekli ortamı meydana getirmeye çalışırdı.

İlme merâkı kadar devlet ve hükûmet işlerine de ilgi duyan Uluğ Bey, Semerkant’ta 38 sene hükümdârlık yaptı. Birçok ilim ve hayır müesseselerini faâliyete geçirdi. Ayrıca; tarım, ticâret ve ekonomiye büyük önem verdi. Oğlu Abdüllatif tarafından tahttan indirildi. 25 Ekim 1449 Cumartesi günü, eski düşmanlarından Abbâs tarafından kılıçla feci bir şekilde katledildi. Dedesi Tîmûr Hanın yanına defnedildi.

Admin
Admin Hakkında :

67 Yorum var

1 | sıla taş

20 Mart 2013 ● 17:51

acayip şekilde işime yaradı Yemin ederim çok güzel bir site heralde aşık oldum bu siteye. Sayesinde notum yükseldi.

2 | şeyma şafak

21 Mart 2013 ● 20:58

süper vala sosyal notum 5 oldu

3 | mert güngör

27 Mart 2013 ● 19:13

valla sper oldu sosyalden 90 aldım performazs ödeviydi

4 | One Direction

30 Mart 2013 ● 12:11

çok işime yaradı süperr!

5 | sanane olum

30 Mart 2013 ● 14:30

güzel site işime yaradı ama yazı çok az biraz fazlası daha iyi olurdu ;) <3

6 | sanene mk

31 Mart 2013 ● 17:55

süper perfonmas ödevimden 100 aldım sosyal 5

7 | sanene mk

31 Mart 2013 ● 17:56

iyi güzel süpet

8 | sedanur

3 Nisan 2013 ● 07:55

süpersiniz ödevimi yapmamda yardimcı oldu

9 | ayça

4 Nisan 2013 ● 21:12

iğrençti hiç bilgi vermooooooo ve sosyal 75 den 4

10 | İsimsiz Romantizm

7 Nisan 2013 ● 21:10

Valla Süper Müthiş Yapmışsın Teşekkürler İşime Çok Yaradı…

11 | hasan

14 Nisan 2013 ● 09:28

biraz daha kısa

12 | Tugcee

14 Nisan 2013 ● 10:07

Ayy cok teşekkür ederm sayeniZde matematik notum yükseldi

13 | meryem

15 Nisan 2013 ● 14:06

benim bütün derslerim 5 olum sizburdan yardımalarakmı beşe yükselttiniz bnm hiç tesekkür aldığımı gören oldugunu sanmıyorum

14 | napcan mk

15 Nisan 2013 ● 14:22

teşekkür ederim sosyaal notum 5

15 | kezbn .s.s

15 Nisan 2013 ● 19:02

özet cnm evt tbi .s .s stnn ismi vrya.s.s oha fln olyrm .s.s

16 | cccinciciccc

18 Nisan 2013 ● 15:57

walla matematik uluğ bey 100

17 | helin

20 Nisan 2013 ● 15:45

valla çok işime yaradı sağolun

18 | ha ömer

20 Nisan 2013 ● 20:55

oh mis

19 | misifir

25 Nisan 2013 ● 18:38

ıyyyyyy çok uzun :S kısaca diyoruz 8 sayfa yazcaz herhalde

20 | Directioner

2 Mayıs 2013 ● 14:25

İŞİE YARADI VALLA SAOLUN
O DEĞİLDE BUGÜN JUSTIN GELİYO YA :(

21 | alex

3 Mayıs 2013 ● 16:09

çok güzel ama ben daha kısa istiyorom ağlıyacağım şimdi yyyaaaaa
:D :) :P

22 | garip

5 Mayıs 2013 ● 11:54

teşekkürler

23 | ayşe

5 Mayıs 2013 ● 13:31

benimde matematik ödevime çok yaradı sevdim bu siteyi ancak biraz daha kısa olsa hiçte fena olmaz

24 | havva

6 Mayıs 2013 ● 13:58

ben bu siteye bayıldım tşk sizin sayenizde projemden 100 aldım bu siteyi sevdim

25 | one direction and justin bieber

7 Mayıs 2013 ● 14:23

bu site acayip işime yaradı din projemden yıldızlı yüz(100)aldım thanks you very much

26 | batuhan

7 Mayıs 2013 ● 20:45

süper yaaaaaaaaaaaaaaa dinden 100 aldım 5 artım oldu

27 | mustafa

8 Mayıs 2013 ● 20:41

bıraz daha kısası lazım

28 | mehmet

14 Mayıs 2013 ● 17:58

çok işime yaradı baziları kısa diyo bazıları uzun diyo bence tam iyi

29 | mehmet

14 Mayıs 2013 ● 17:58

uzuzn diyenler için forum lordu tavsiye ediyorum orda kısa

30 | ihsan

14 Mayıs 2013 ● 19:07

çok ya ama güzel :)

31 | justin

16 Mayıs 2013 ● 16:26

biraz daha kısa olsa daha güzel olur

32 | irem

18 Mayıs 2013 ● 14:20

çoooooooooooooook güüüüüüüüüüüüüzeeeeeeeellll…

33 | tugba

22 Mayıs 2013 ● 19:40

teşekkürler :D :D :D

34 | zeyzey

22 Mayıs 2013 ● 19:51

Yinede cok uzun ,odevi yetistirmem lazim:-[:-)

35 | sena gıllı bacccccaaaaakkkkk

1 Haziran 2013 ● 18:19

vallla benim işime yaradıda salak öğretmen hiç beğenmedi valla benim kadar güzel kıza hiç 60 verilir mi? öğretmenlerinde işi işte salak öğretmenler

36 | iremcik

3 Haziran 2013 ● 18:15

süper oldu derslerimin hepsi beş takdir yoluna girdim onura yürüyorum saol çok iyi bir site

37 | lao sanane

20 Ocak 2014 ● 19:57

millete sosyal öğretmeni vermiş ödevi bize teknoloji tasarımcı hoca verdi :D

38 | yusuf usta

11 Şubat 2014 ● 15:30

ben aradığımı buldum

39 | mira

12 Şubat 2014 ● 21:03

çook iyi oldu işime çok ama çok yaradı uzun olsaydı daha iyi olacaktı ama böylede iyi yinede sosyal projeden 99 aldım :)

40 | mehmet can

26 Şubat 2014 ● 16:47

çok güzel 100 aldım proje idi

41 | sevgi

27 Şubat 2014 ● 21:10

Teşekkürler çok işime yaradı

42 | asiye nur

8 Mart 2014 ● 13:44

çokkkkkkk güzelllllllllll

43 | asiye nur

8 Mart 2014 ● 13:44

teşekkür ederim

44 | eyup alper

9 Mart 2014 ● 18:38

Süper site kime sahibse allah razı olsun

45 | eyup alper

9 Mart 2014 ● 18:41

Sosyal dersi

notum arttıı

(Hacibaba Gaziantep) :-)

46 | bla....bla.....bla™˜‘¯☼♥£

10 Mart 2014 ● 22:23

:D çook iyi bir site teskürler TR

47 | bla....bla.....bla™˜‘¯☼♥£

10 Mart 2014 ● 22:24

sagolun beyleqqqqqqqqqqqq

48 | bla....bla.....bla™˜‘¯☼♥£

10 Mart 2014 ● 22:24

kısacası thank youuuuu

49 | Derya Çelebi

16 Mart 2014 ● 00:51

Süpersiniz yaaa Sosyal’den sizin sayenizde 5 alacağımı umuyorum, bunu kim yaptıysa Allah Razı Olsun elleri dert GÖRMESİN… ™ßß™

50 | furkan ahmet tekin

16 Mart 2014 ● 14:06

çok güzel kankilerrrr

51 | vah hav vah

20 Mart 2014 ● 13:23

eh işte böyle iyi süper site kısa ve güzel :) <3 :D

52 | dilan

25 Mart 2014 ● 14:24

benim işimede yaradı performastan 100 aldım

53 | mert aker

26 Mart 2014 ● 14:48

knk

54 | fatih

26 Mart 2014 ● 18:01

Çok güzel

55 | asena keskinci

26 Mart 2014 ● 21:10

ben köstebekgillerde oynuyorum dizide adım pelin istanbul nişantaşın da oturuyorum bu çoook işime yaradı sağolun :)

56 | zeynep naz devir

28 Mart 2014 ● 08:14

süper be gerçekten de bayıldım puanımı yükseltti sosyaldan 13 aldım gerçekten güzelmiş
iğrenç bir site bidaha bu siteden hiçbir ödevimi yapmıcam çokn uzun benim 9,5 sayfamı aldı

57 | zeynep naz devir

28 Mart 2014 ● 08:16

yok yok pardon 17 sayfamı aldı

58 | OKAN

1 Nisan 2014 ● 11:37

Teşekkürler Matamatik notum 100 olur inş

59 | miraa

2 Nisan 2014 ● 22:16

harika süperrr çok işime yaradı

60 | fatma zehra çevik

3 Nisan 2014 ● 17:05

acayip fazla işime yaradı vallahi fenden kocaman bir beş aldım

61 | olga

4 Nisan 2014 ● 18:30

teşekkürler işime çok yaradı ^_^ :) :P :D

62 | miraa

6 Nisan 2014 ● 20:50

çokkkkkk teşekkür ederim

63 | misafir

7 Nisan 2014 ● 19:52

biraz daha olacak tammı uzunnnnnn olmak zorunda çünkü istediğimi tam bulmadımm 2 kelime uzun olacak

64 | misafir

7 Nisan 2014 ● 19:53

uzun olmak zorundaaaa

65 | misafir

7 Nisan 2014 ● 19:54

zaaaaaaa XD

66 | Oylol

7 Nisan 2014 ● 20:51

:D çk işime yaradı çk sdmbffsdf sosyalim 2ydi 3 yaptı xd D:SFdsf

67 | beyza

20 Nisan 2014 ● 12:10

çok güzel bir site çook teşekkür ederim =D

Yorum Bölümü

Bizi takip edin

Arama yapın








Arşivler

Günlük Arşiv

Nisan 2014
Pts Sal Çar Per Cum Cts Paz
« Mar    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

Bu kısmı footer.txt dosyasından düzenleyebilirsiniz
Ne Nedir? Kim Kimdir? ve Bilgi Özeti kategorileri altında yazılı yazılarımız çeşitli ansiklopedilerden alıntıdır.. Tüm Hakları Saklıdır.